BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, December 21, 2010

ciri-ciri wanita yang disukai lelaki

Wanita merupakan salah 1 ciptaan Tuhan yang sangat unik. Terlalu banyak keistimewaan wanita untuk dibicarakan. Wanita bisa mencairkan seorang lelaki dengan banyak cara. Antaranya melalui kecantikan luarannya, kebijaksanaan, kekayaan, dan mcm2 lagi la. Terpulang kpd lelaki tu dlm memilih wanita pilihannya dengan tepat dan bijak. Berdasarkan pengalaman dan pemerhatian sang AJ7, wanita mpunyai ciri2 yg istimewa yg sebenarnya disukai oleh lelaki...so sini aku akan listkan beberapa ciri wanita yang disukai oleh lelaki...


1. Manja
Lelaki memang suka dengan sikap ni walaupun kdg2 wanita tidak dapat melihatnya disebabkan keegoaan lelaki tu sendiri. Sifat manja ni mampu cairkan keegoan seorang lelaki. Maklumla, ego lelaki ni tinggi menggunung. Manja yg aku maksudkan sini, manja dalam kata2 & belaian. Tapi harus diingat jgk, manja melebih2 boleh buat lelaki meluat. so jgn manja sampai tahap menggedik atau dalam bahasa sabah, menggete.haha..

2. Berpewatakan simple
Lelaki sangat suka dengan wanita yg simple. Dan untuk pengetahuan wanita2 di luar sana, lelaki cukup tidak berkenan dengan wanita yang memakai mekap sedangkan dia langsung tidak sesuai pakai mekap. So, muka yg natural adalah pilihan lelaki. Kalo pakai perhiasan pulak, tdk pakai perhiassan yg melebih2. cukupla memakai cincin & jam. itu suda cukup untuk menyedapkan mata lelaki untuk memandangnya.

3. Lemah lembut
Lemah lembut mmg salah satu sifat semulajadi yg ada pada sorang wanita. tp kalo kita tgk zaman skarang ni ramai jgk wanita yg kasar. Lelaki sukakan wanita yg bersifat lemah lembut dalam pergerakan dan percakapan. Wanita tidak sepatutnya bercakap kasar, mencarut, terjerit2, ketawa tbahak2, telompat sana telompat sini. tp jgn terlalu "control ayu" sbb sebenarnya lelaki agak meluat dengan wanita yg terlalu "control ayu". So, relek ja.

4. Menjadi pendengar yg setia dan memahami
Dalam perhubungan, berkongsi masalah antara satu sama lain mmg penting dalam proses memahami pasangan. bila c lelaki meluahkan masalah, bercerita samting, atau memberi pndapat, wanita kna la mendengar dan cuba memahaminya.

5. Tidak materialistik
Lelaki sgt2 la tidak suka bila wanita yg menyukainya sebenarnya hanyala menyukai hartanya. So kalo btul2 suka, susah senang dikongsi bersama. harta,, belakang crita.

6. Agresif dan aktif
Agresif dan aktif disini bermaksud tidak lembap. Aktif buat kerja dan sebagainya. Biar nmpk mcm karier woman. ehem....

7. Pandai hormat org tua
kalo sorang wanita tu pndai hormat org tua, smemangnya itula pilihan tepat bg lelaki. sbb ciri2 sbg menantu yg baik suda ada.

8. Kemas dan cantik
Ofcos la, ni penting tuk menarik sorg lelaki. Kalo selekeh ja, lelaki pun lari. Cantik pulak tidak semestinya pada rupa paras, cantik maksud aku sini luaran dan dalaman. cantik budi pekerti, sopan santun, lemah lembut, baik hati, tidak materialistik. rupa paras yang cantik tu merupakan bonus. skarang ramai wanita cantik tp perangai serupa monkey liar dlm hutan.ehehe.